top of page
  • Obrázek autoraPRODÁNO

'69 Plymouth Fury III

Motor V8 318cui, automatická převodovka Torque Flite 727, slušné pneu, repasované přední brzdy, nové kotouče, nová převodovka řízení. Posilovač řízení, posilovač brzd, tempomat. Velmi solidní auto s krásným lakem a zachovalým interiérem. Stropnice i palubka Ok. Sedadla přečalouněná dle originálu původním majitelem. Ventilátory i topení fungují spolehlivě. Jízda v pohodě viz. video, drží stopu, brzdy, motor a převodovka ok. Karoserie i podvozek bez koroze. Motorový prostor v udržovaném původním stavu, prostor kufru taktéž. Dobová kola i kryty.























Tento model jsem ještě nikdy neměl možnost vyzkoušet. Plymouth Fury od Moparu, pro hodně lidí nesnesitelná značka (?), pro mě výzva(!). Několik Chryslerů těchto ročníků už mi prošlo rukama a pokaždé to byl stejně silný zážitek. Pokud bych měl popsat svoje pocity, tak asi takto:

Je to JACHTA, nevím k čemu jinému to fullsizové kupé přirovnat. Tohle auto nikde nezaparkujete, to se musí kotvit. Není vidět dopředu přes nekonečnou příď, a do zpětného zrcátka se vejde pouze malý kousíček silnice za Vámi. O zpětných zrcátkách nemá cenu mluvit, to je jen designový prvek. Volantem netočíte, pouze kormidlujete tak nějak po silnici, přibližně někam vpřed směrem k benzínce. Tam je samozřejmě častá zastávka, ale s kterou amerikou ne? Naopak, u benzinky je vždy haló a veselo a bodře. Přesto když si vzpomenu na jízdu se svým starým punkovým New Yorkerem '69 po své oblíbené houpavé silnici k Rakovníku, tak mám mořskou nemoc jen z té představy. Zkrátka tohle auto má bezesporu všechny neduhy i klady americké klasiky, což znamená, že má všechny předpoklady pro dlouhé soužití s novým (magorem) majitelem. Je to totiž naprosto krásné auto. Ta příď! A ta záď!

A teď do mě kamenem, ten kdo rád používá okřídlené rčení "Mopar/NoCar". A že jich znám hodně. Hlavně na Pardubicku. A kolem Hradce se zase říká "ajéje zase Mopár". Však víte kamarádi, o kom mluvím.




2 767 zobrazení
bottom of page